Hvad Er Online Marketing? Sæt KPI’er Og Find Ud Af, Hvor Du Skal Starte

Billede: <p>canva</p>

Når man skal i gang med at markedsføre sig på internettet, er der mange der opretter sig på for mange forskellige medier, og ikke får det optimale ud af det indhold, som de laver. Derudover kender de ikke deres målgrupper, og det er vigtigt at man både kender sit medie, indhold og sin målgruppe inden man kaster sig ud i Online Marketing.

Hvad er Online Marketing? 

Hvad er Online Marketing? Online Marketing er et begreb, som dækker over alt den markedsføring du laver på internettet. Det er lige fra sociale medier(SoMe) til SEO/SEM, altså søgemaskineoptimering/markedsføring, samt optimering af din hjemmeside, webshop, e-mail, podcast, og hvad man ellers har af værdiskabende aktiviteter online for sin forretning.

Hvad er KPI’er? KPI står for Key Performance Indicator. Det bliver brugt om mål for, hvordan en virksomhed klare sig. Det er en metode, hvor man kan måle, hvor godt det går lige nu, men også hvilke målsætninger man vil opnå. Det er derfor godt at sætte nogle målbare mål, inden man kaster sig ud i for meget online markedsføring.

Hvad er Content Marketing? Content Marketing er en overordnet betegnelse for at skabe godt og værdiskabende indhold for sin målgruppe. Det skal engagere modtageren til at dele det indhold, som du har lavet gennem diverse medier. Hvis du lægger ekstra vægt på indhold, kan det derfor skabe mere værdi til billigere penge end traditionel marketing, hvis du gør det rigtigt.

Hvor skal jeg starte? Find medier og målgrupper

Hvis man har prøvet at lave en virksomhed alene fra bunden ved man, at der er flere steder at starte, end man selv kan administrere. Det er derfor en kunst at finde ud af, hvor man skal markedsføre sin virksomhed, og hvor man skal starte.

Der er ikke noget bestemt sted, som man skal starte. Nogle klare sig ved, kun at have en hjemmeside og andre bruger kun de sociale medier. Med tiden er det selvfølgelig godt at komme ud gennem flere medier, men det er bedst at få lavet noget godt indhold, hvorend man starter sin online markedsføring.

Derfor er det en god idé at sætte KPI’er, så man kan måle på, hvor meget værdi alt den tid man bruger på sine aktiviteter egentlig skaber. Husk også at have en klart defineret målgruppe, det gør det lettere at vælge det medier, hvor du skal lægge din tid.

Liste over eksempler på steder, hvor du kan lave online markedsføring

  • Hjemmeside
  • Blog
  • E-mail
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • YouTube
  • SnapChat
  • Nyhedsbureauer
  • Eksterne hjemmesider
  • Søgemaskiner

Ja, der er sikkert mange flere steder, hvor man kan lave sin online markedsføring. Ovenstående dækker dog også mange ting, som både individuelle og virksomheder har brugt til at skabe en masse succes, og noget ud til en masse mennesker.

Jeg håber, at denne artikel gav dig bare lidt inspiration til, hvor du skal starte med at lave din online markedsføring, for der er utrolig mange steder at starte. Tak fordi du læste med.

Tak for støtten

Vi takker Illums bolighus for deres støtte til dette indlæg. Find et lækkert sæt bestik eller flotte møbler samt alt andet til boligen hos Illums Bolighus. 

Just Eat bare vokser og vokser. Just Eat Takeaway her denne gang vokseværk på de…
Læs mere
I slutningen af 2019 blev e-sportsselabet Astralis Group børsnoteret. Især mange…
Læs mere
Den vestjyske virksomhed Wellvita har fået en ny topchef. Virksomheden har oplev…
Læs mere
Danmarks mest prominente virksomhed, A.P. Møller Mærsk, har ansat en ny finansdi…
Læs mere
Tesla åbnede deres første europæiske supercharger i Norge tilbage i 2013. Sidenh…
Læs mere
Smykkegiganten Pandora er kommet i en kedelig udvikling både på indtjeningen og …
Læs mere
I mange år har der været et hul i den danske lovgivning. En bagatelgrænse der gø…
Læs mere